Someta ja viesti peliprojekteista, 2-5 op

Mikä peliprojekti? Millaisia mobiilipelejä?

Mitä on syntynyt teemasta “Mikä saa minut liikkumaan?”

Lähde mukaan ottamaan selvää ja kertomaan siitä muille!

 

Haemme innostuneita opiskelijoita viestintätiimiin viestimään ja markkinoimaan kevään 2019 tietojenkäsittelyn koulutusohjelman (tiko) peliprojektia. Tiimin tehtävänä on huolehtia, että peliprojekti ja pelit näkyvät ja kuuluvat somessa, tikon blogissa ja reaalimaailmassa. Palkkioksi tarjoamme mahdollisuuden osallistua pelimessujen jälkeiseen iltatilaisuuteen soutupaviljongilla ja työmäärään ja toteutukseen suhteutetun määrän opintopisteitä. Lisäksi opiskelijat saavat kokemuksen tiimityöstä projektissa, johon osallistuu noin 90 tikon opiskelijaa, 15 opettajaa ja 2 peliprojektin asiakkaan edustajaa. Tässä projektissa someosaaminen, sisällöntuotanto ja vuorovaikutustaidot kehittyvät.

Projektissa tiimiltä vaadittava osaaminen:

  • Viestintä ja markkinointi
  • Some aktiivisuus
  • Sisällöntuotanto eri kanaviin (ml. videotuotanto)
  • Kulttuurien välinen vuorovaikutus
  • Suunnittelutaidot (käyttäjäkeskeisyys tai palvelusuunnittelu)
  • Projektinhallinta
  • Suomen kieli

Jos kaikkia tiimiltä vaadittavia taitoja ei löydy itseltäsi, niin ei hätää, projektissa kehität taitojasi ja tiimiläisten osaamiset täydentävät toisiaan. Intoa viestimiseen, sosiaalisen median aktiivisuuteen ja vuorovaikutuksen kehittämiseen on kuitenkin hyvä löytyä. Lisäksi tarvitaan sitoutumista ja halua käytännön työn tekemiseen noin 10-15 tuntia viikossa. Projektin pääasiallinen työkieli on suomi.

Peliprojektissa toteutetaan yhteensä 19 Googlen play-kaupasta ladattavaa mobiilipeliä. Pelit toteutetaan tänä vuonna TAMKin fysioterapiaklinikan hankkeelle nimeltä “Mikä saa minut liikkumaan?”. Kyseessä on opetusministeriön rahoittama hanke ja koko Tampereen korkeakouluyhteisöä koskettava hanke. Peliprojekti on yksi osa hanketta. Peliprojektin tavoitteena on saada korkeakouluopiskelijat arkiliikunnan pariin mobiilipelien avulla. Valmiita mobiilipelejä on tarkoitus esitellä ti 25.4. TAMKissa järjestettävillä pelimessuilla.

Projekti on TAMKin opintojakso Smart Campus Innovation Lab Projects (SCIL), 1-20op. Se on tarjolla korkeakouluyhteisön ristiinopiskelupalvelussa (https://www10.uta.fi/ristiinopiskelupalvelu/). Opiskelija voi tästä osallistumisesta saada 2-5 opintopistettä.

Projekti alkaa viikolla 12.

 

Lisätietoja

Eija Syrjämäki, SCIL projektivalmentaja, eija.syrjamaki@tuni.fi

Toni Männistö, Lehtori / TAMK / Tiko, toni.mannisto@tuni.fi

Projektin tiedot

Asiakas Toni Männistö, Lehtori / TAMK / Tiko
Toteutus vk 12-21, 2019
Tarvittavat taidot Viestintä ja markkinointi, Some aktiivisuus, Sisällöntuotanto eri kanaviin (ml. videotuotanto), Kulttuurien välinen vuorovaikutus, Suunnittelutaidot (käyttäjäkeskeisyys tai palvelusuunnittelu), Projektinhallinta, Suomen kieli